Malacca High School Kricket


Terdapat perbezaan dalam pertandingan kriket pada tahun ini. Pertandingan MSS Melaka dimulakan hanya selepas cuti penggal kedua manakala pertandingan MSS Malaysia pula akan diadakan semasa cuti penggal ketiga.

Pasukan Kriket sekolah kita telah kehilangan tujuh pemain yang handal kerana kebanyakan daripada mereka telah melanjutkan pelajaran.

Walaupun kehilangan tuguh pemain itu, pasukan kita masih kuat dan kita berasa yakin akan mendapat menjuarai semula kedua-dua kejohanan bawah 18 dan 15 tahun itu.

Pasukan kita yang telah menjuarai kejohanan MSS Malaysia pada 1988 dan telah dicalonkan sebagai 'Calon Pasukan Terbaik' dalam Majlis Penganugerahan Olahragawan/Olahragawati Negeri Melaka 1988.

Pasukan Kriket 1989 merupakan pasukan yang terdiri daripada ramai pemain baru. Nama pemain-pemain disenaraikan seperti berikut:-

Bawah 20 Tahun

1. V. M. Vadivelu (Ketua Pasukan)
2. J. Saravanan (Pen Ketua Pasukan)
3. Hugh Brian Theseira
4. Chow Chak Kuan
5. Naresh Kumar
6. Zahari Abadi B. Saaban
7. R. Saravanan
8. Chua Keng Leong
9. Raymond Francis
10. Yap Da Mian
11. Laxman
12. Alan Chin
13. Ling Ding Duen
14. C. Danapal
15. V. Ganesan
16. Chandran
17. Richard Webber

1. Cheong Loon Tiam (Ketua Pasukan)
2. Hesmesham
3. M. Ali Buang
4. Noor Nirwandy
5. Ahmad Taufik
6. Mohd. Ashraff
7. Mohd. Rizam
8. Lim Choon Ming
9. Khairil Azhan
10. Helip Loni
11. Prem Kumar
12. Ridzuan Shah
13. Gaureshwaran
14. Marzuki B. Mohd. Nor
15. Tan Beng Beng

Di antara nama-nama yang disenaraikan V.M. Vadivelu, J. Saravanan, Hugh Brian Theseira, R. Saravanan, Yap Da Mian, Laxman, Chow Chak Kuan dan Alan Chin telah mewakili Negeri Melaka dalam Pesta MSS Malaysia dan juga mewakili MCA (Malacca Cricket Association) dalam pertanding MCA (Malaysia Cricket Association) baru-baru ini.

Muka surat 155 Optimist 1989

Comments

Popular Posts